Donderdag 21 November

23 november 2013 - Port Elizabeth, Saint Vincent en de Grenadines

Dag 9 donderdag 21 november :

Vandaag moeten we het eiland Bequia achter ons laten richting St. Vincent Cumberland bay. We hebben afspraak met Joseph, het dorpshoofd (ofte maffia baas). Hij heeft dertien kinderen, waarvan drie bij zijn vrouw, enover de rest wil hij niet praten. Om 8u vertrokken en reeds om 10h30 gearriveerd. Shakee, een meisje van 32 jaar, kinderen komt aan boord met zelfgemaakte souveniers. Ze heeft het postuur van een Venus Williams, atletisch tot en met , ze zou moeten mee doen aan de 100 m de volgende olympische spelen. Ze slaagt erin om enkele souveniers te verkopen. We gaan aan land en een uurtje later komt ze weer opduiken uit de bush, zo stoned als iets. Conclusie : van het moment deze mensen een beetje cash in handen hebben , kopen ze een joint en laten ze zich gaan. Later op de middag op de vraag wie de kinderen afhaalt op school, brabbelt ze ‘grandmother is taking care of them’.

Vanavond gaan we bij Joseph gaan eten. Lokale keuken, vis met rijst. Ze halen echt alles uit de kast om ons te behagen. Proper napje op de tafel, mes en vork, een servetje, ongelooflijk. Een jonge meisje, Chris, bedient ons en serveert de 3 flessen wijn die ze in huis hebben, met het handje op de rug, echte klasse. Het eten was heerlijk, super verse vis, met rijst en warme schijfjes banaan.

’t Was weer een verrukkelijke dag.

1. Sani & Peter:
    24 november 2013
    Hoi, mannekes zou ik beter Sven zijn werkbak nasturen ? Heel mooie foto's , wat weinig plaatselijke deernes maar leuke verdere trip nog grt